DRC Integration

Skolen har en særlig rolle i integration og inklusion af flygtningebørn i det danske samfund. Samtidig kan lærere og pædagoger opleve sig udfordret af opgaven, særligt i situationer, hvor børnene udviser uventede reaktioner eller der er mistanke om belastende oplevelser i familien.
FROSSD-modellen tager afsæt i arbejdet med børn af flygtninge og flygtningebørn. Modellen er lavet til brug i skoler på alle klassetrin, hvor de enkelte elementer i modellen kan bidrage til, at teamet omkring klassen, sikrer størst mulig sikkerhed og forudsigelighed i hverdagen. Modellen omfatter forældresamarbejde, relationers betydning for arbejdet med børn med flugtbaggrund, organisering og strukturering af skoledagen, samt sproglige og didaktiske overvejelser.

Modellen taler ind i narrative og neuroaffektive metoder, som sammen med modellen gennemgås på kurset.
Early Bird rabat på 10 %: 1.300 kr - 130 kr = 1.170 kr hvis du tilmelder dig inden d. 22. maj 2018.

Underviser: Jette Thulin er folkeskolelærer og arbejder hos Integrationsnet som konsulent og underviser på børne- og familieområdet. Jette har flere end 20 års erfaring med at undervise flygtningebørn og samarbejde med deres familier.

Program

08.30 – 09.00 Morgenmad

09.00 – 10.30 Grundlæggende traumeviden, samt traumers betydning for børn i familien og i skolen.

Præsentation af FROSSD

Forældresamarbejde

10.30 – 10.45 Pause

10.45 – 11.45 Forældresamarbejde fortsat

Relation

12.00 – 12.45 Frokost

12.45 – 13.30 Organisering

Struktur

13.30 – 13.45 Pause med øvelse

13.45 – 14.50 Sprog

Didaktik

14.50 – 15.00 afrunding og tak for i dag.

Vi forbeholder os retten til at aflyse kurset, hvis der er for få tilmeldte. Du får besked en uge før.

Lukket

1.300,00 DKK ekskl. moms

Aktiviteten er lukket for tilmelding
DRC Integration
Borgergade 10, 3
1300 København K
Telefon: 29 80 93 17
E-mail: helle.majlund.jensen@drc.ngo
Web: integration.drc.ngo

CVR: 29699310